Genialny Sprzedawca - stań się jeszcze lepszy!

Genialny Sprzedawca - stań się jeszcze lepszy!

Genialny Sprzedawca - stań się jeszcze lepszy!
autorem artykułu jest Kacper Korzeniewski

Teraz skupimy się przez chwilę, co możesz zrobić, aby mądrze wcielić się w rolę sprzedawcy.
Zabawmy się w wyobrażenia.

Wciel się w rolę sprzedawcy w drogim butiku z garniturami od najlepszych projektantów.
Wyobraź sobie, że rano gdy jadÅ‚eÅ› Å›niadanie, ktoÅ› CiÄ™ oblaÅ‚ w kawiarni kawÄ…, przez co musiaÅ‚eÅ› wrócić siÄ™ do domu, przebrać, i spóźniÅ‚eÅ› siÄ™ aby punktualnie o 10:00 otworzyć butik w popularnym centrum handlowym w centrum miasta. Tym samym masz Å›wiadomość, że mogÅ‚eÅ› już stracić dobrego klienta, co z kolei wprawia CiÄ™ w jeszcze sÅ‚abszy nastrój… i tak dalej i tak dalej…

W okolicach godziny 13:00 wchodzi Twój pierwszy klient. Ty zza lady, nadal wkurzony rzucasz: w czymÅ› pomóc, choć doskonale wiesz, że i tak odmówi. Klient rozglÄ…da siÄ™ po czym wychodzi z pustymi rÄ™kami, a Ty do swojego już kiepskiego humoru, dodajesz kolejnÄ… cegieÅ‚kÄ™, mówiÄ…c do siebie pod nosem: kolejny baran, co przyszedÅ‚ pooglÄ…dać, oni nigdy nic nie kupujÄ…… I sprawiasz, że Twój humor nagle siÄ™ poprawia… TAA, poprawia. Zapomnij!

A teraz zapomnij o tym scenariuszu i wciel siÄ™ w innÄ… rolÄ™.
PomyÅ›l, że wstaÅ‚eÅ› dziÅ› o 8:00 rano, wziÄ…Å‚eÅ› cudowny, rzeÅ›ki prysznic. WyszedÅ‚eÅ› o 9:00 z domu, wstÄ…piÅ‚eÅ› do swojej ulubionej kawiarni na Å›niadanie i kawÄ™. Jako staÅ‚y klient dostaÅ‚eÅ› kawÄ™ na koszt firmy oraz pyszne ciastko na deser… Przychodzisz do butiku o 9:45, majÄ…c jeszcze 15 minut do otwarcia.

Robisz porządek, układasz ładnie garnitury, puszczasz klimatyczną muzyczkę, otwierasz punktualnie o 10:00 i wychodzisz przed butik. Uśmiechasz się do sąsiadów i przechodzących ludzi, życząc im kapitalnego dnia. O 10:15 przychodzi małżeństwo, które witasz słowami: Witam Państwa, co mogę dziś dla Was zrobić cudownego, aby ten dzień był jeszcze lepszy?

Na co odpowiadają Ci uśmiechem i tym, że szukają garnituru i kilku marynarek na lato. Pokazujesz im najnowsze garnitury i oferujesz wyjątkową cenę, bo masz tak cudowny humor i chcesz zrobić komuś przyjemność. To małżeństwo kupuję kilka garniturów, marynarek i przy wyjściu stwierdza, że tak dobrze byli potraktowani pierwszy raz i na pewno polecą swoim przyjaciołom ten butik, oraz sami wrócą tu na pewno wiele razy. Życząc Ci miłego dnia i więcej zadowolonych klientów, uśmiechają się oboje obładowani torbami, zamykają drzwi i odchodzą, a TY czujesz się coraz bardziej wyjątkowo.

Przenieś teraz tę sytuację na dowolny kontekst, niezależnie od tego czy sprzedajesz fotele ogrodowe, czy pozłacane wyciory do czyszczenia pępka, czy też luksusowe samochody. Zawsze sprzedajesz emocje i skupiając się na tym, jak dużo tych cudownych emocji możesz dać swoim klientom i ile tym samym cudownych emocji dostaniesz od nich, jesteś wyjątkowym sprzedawcą.

Ale jak to? Mógłbyś powiedzieć. Przecież ja nie sprzedaje uczuć ani emocji, sprzedaje towar. Tak tak tak.. A ja noszę ciasne skórzane damskie stringi.. UPS, wydało się.
Za każdym towarem, który sprzedajesz, za każdą usługą, którą oferujesz i świadczysz, stoją emocje i uczucia.
Weźmy kilka przykładów:

Agent nieruchomoÅ›ci – jest poÅ›rednikiem sprzedaży mieszkaÅ„, ale czy sprzedaje cegÅ‚y, drewno, szkÅ‚o, cement? Czy może sprzedaje poczucie bezpieczeÅ„stwa, ciepÅ‚o domowego ogniska, cudowne chwile spÄ™dzone z rodzinÄ… lub partnerem?

Aptekarz – sprzedaje lekarstwa. Ale czy sprzedaje tabletki, syropy, buteleczki, prezerwatywy? Czy może sprzedaje możliwość dbania o wÅ‚asne zdrowie, możliwość czucia siÄ™ lepiej i bardziej komfortowo, możliwość spokojnej nocy?

Diler w salonie samochodowym – sprzedaje samochody, motocykle, części zapasowe, akcesoria? Czy może sprzedaje możliwość mile spÄ™dzonego czasu za kółkiem, możliwość lepszej kontroli wÅ‚asnego czasu, emocje zwiÄ…zane z tym, że możemy w każdej chwili dostać siÄ™ w dowolne miejsce, możliwość wyjechania z rodzinÄ… na wakacje, co bezpoÅ›rednio wpÅ‚ywa na fantastyczne emocje i cudowne wspomnienia?

Fryzjer – czy Å›wiadczy usÅ‚ugi byÅ› miaÅ‚ czyste i zadbane wÅ‚osy? Czy może wpÅ‚ywa na to, że Twoja samoocena roÅ›nie, gdy Å›wietnie siÄ™ czujesz z wÅ‚asnym wyglÄ…dem, prestiż spoÅ‚eczny, który wpÅ‚ywa na Twoje emocje?

Nauczyciel – czy uczy tego ile to jest 2 razy 2, tego czym jest przydawka? Czy może daje Ci umiejÄ™tnoÅ›ci, poczucie tego, że jesteÅ› mÄ…drzejszy, że rozwijasz siÄ™, że możesz osiÄ…gnąć wszystko.

Widzisz, przykłady można mnożyć. Za każdą usługą czy towarem stoją emocje. Jeśli się zastanowisz nad tym, jakie emocje sprzedajesz poprzez swoje produkty, usługi, zaczniesz zaspokajać potrzeby swoich klientów na dużo wyższym poziomie niż do tej pory. Działaj!



--
UniqueLifestyle.pl
Kacper Korzeniewski

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zobacz takze:
Modding TES
wyjdź ze swojej głowy!
Regały magazynowe - od przybytku głowa nie boli
Mądre zabawy - czyli co tata dla dzieci może zaczerpnąć
Networking czyli siła w grupie